Event Talent er afsluttet
Vi har samlet unge om iværksætteri, fællesskab og lysten til at føre idéer ud i livet.
Af Emilie Nielsen
Hen over efteråret og vinteren har vi på Telefonfabrikken været med til at udvikle og afvikle Event Talent, som er et tværkommunalt iværksætterforløb for unge mellem 16 og 25 år.
Sammen med Byens Hus i Gentofte og JA-Kontoret i Helsingør har vi inviteret unge ind til workshops, fælles konferencer og en masse snakke om idéer, projekter og det at prøve noget af også når man ikke helt ved endnu, hvor det ender.
Forløbet sluttede ved den sidste konference her på Telefonfabrikken, hvor deltagerne udover et diplom med borgmesterunderskrift som afslutning på deres deltagelse også i fællesskab skrev et ”How to”-iværksætteropslagsværk til andre unge, der selv kunne have lyst til at komme i gang. Det er netop nu på vej fra trykkeriet og måske vi er så heldige at et par af eksemplarerne kan få lov at komme ud og ligge hos jer på bibliotekerne.
Vi har også lige fået en video fra forløbet, som giver et fint indblik i stemningen og de unge, der har været med:
https://dreambroker.com/channel/ttnw9j2s/w5dxzf1p
For os har det været virkelig fedt at være med i et forløb, der både har gået på tværs af kommunegrænser, men især et forløb, som har tiltrukket nogle unge som vi ikke nødvendigvis ser så mange af i hverdagen på Telefonfabrikken. Unge som nu ved, at vi findes, og at både huset og faciliteterne også er til for dem. Det allerbedste er måske, at flere af dem faktisk er blevet hængende efter forløbet og nu er en del af andre fællesskaber her i huset.